НАСА видя най-мощната космическа експлозия

Вероятно звезда се е приближила до черна дупка в далечна галактика
Обновена: 8 апр 2011 12:45 | 8 апр 2011 12:45,
39
НАСА видя най-мощната космическа експлозия
Снимка: NASA/Swift/Stefan Immler

НАСА мобилизира няколко телескопа, включително и Hubble, за да изследва космическа експлозия в далечна галактика, която е най-мощната и най-продължителната, наблюдавана досега, съобщиха АФП и Асошиейтед прес.

Повече от седмица след експлозията силна радиация с променлив интензитет продължава да се излъчва от мястото на взрива.

Астрономите изтъкват, че никога не са наблюдавали подобно непостоянство на силата на светлината при толкова продължителен процес.

Мощните емисии на гама-лъчи, които следват разрушаването на масивна звезда, останала без ядрено гориво, обикновено продължават само няколко часа.

Сегашната експлозия е засечена на 28 март от американския спътник Swift  в съзвездието Дракон, в центъра на галактика, която е на 3,8 милиарда светлинни години от Земята.

Астрономите смятат, че необичайната експлозия е станала, когато звездата се е приближила прекалено много до черна дупка в средата на галактиката.

Нейната гравитационна сила вероятно е разрушила звездата и струите газ продължават да излизат. Според модела, използван от астрономите, бързото въртене на черната дупка около себе си образува струя от гама и рентгенови лъчи.

Тя се върти около оста подобно на фар. Силното излъчване на енергия се вижда, когато струята е насочена към нас.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

39
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37

погледни преди 12 години
информацията е вярна 50% космоса е жив организъм,само не мога да разбера защо крият от хората истинските открития ,относно черните дупки те са като защитни мрежи ,като пот държащи някакво равновесие ,таиственни и опасни,да обяснят земята как е станала защото ако все още се придържаме към досегашната теория би трябвало и други планети в нашата галактика да са като земята но не са тогава каква е истината .....естествено създадена или изкуствено и кои ни е създал ....кои сме ние....защо сме тук...
36

!! преди 13 години
За *** които ми казват че сме били на 20 000 светлини години от черна дупка и че те могат да работят едва ли не като прахосмукачки в електрическа система (Ту се включват ту се изключват е така от нищото или с копче)ще им кажа да ходят да се прегледат... А ЗА *** КОЙТО СВЪРЗА ГРЪМНАЛА ЗВЕЗДА КОЯТО Е БУКВАЛНО НА МАЙНАТА СИ СЪС ЗЕМНИ КАТАКЛИЗМИ ЩЕ МУ КАЖА ЧЕ ЗВЕЗДИ И ДУПКИ СА СЕ ГЪЛТАЛИ И ГЪРМЕЛИ ОТ КАКТО Я ИМА ГАЛАКТИКАТА И КЕЛ ФАЙДА...ПАК СМЕ СИ СТИЛЛ ОН ТОП
35

ДОО 34 преди 13 години
ТИ СИ ПОРЕДНИЯ ЛУД В ТОЗИ САЙТ !! ПОЧВАЙ ДА КОПАЕШ ДОКАТО СТИГНЕШ СЛЪНЦЕТО ПЕРКО!!!
34

ea преди 13 години
bravo 34 super si gi definiral ne6tata :)
33
5

Анонимен преди 13 години
a za6to NASA ne iska da kaje na sveta 4e planetite sa kuhi i imat vatre6ni slanca: youtube-"la asombrosa teoria de la tierra hueca".zemiata sa6to e kuha i postaviat biala krapka na antarctida za da ne se vijda otvora i kak si gree ot vatre drugoto slance
32

Анонимен преди 13 години
И оше нещо - галактиките наистина се делят на пасивни и активни. При активните черната дупка в центъра привлича материя и излъчва огромна енергия. Нашата е от пасивните - черната дупка сега не се "храни" с нищо. Но и галактиката от новината е била такава до сега, така че...
31

massa преди 13 години
Този път всичко вярно са написали - галактиката наистина е на 3.872 милиарда светлинни години, и звездата която е избухнала не е супернова. Яркостта е била един трилион пъти яркостта на Слънцето! Засега единственото обяснение е Черна дупка, и то масивна, поне половин милион пъти по-масивна от Слънцето. Прочетете малко, поне в нета, преди да пишете глупости.
30

YoEoeGe преди 13 години
Да, аз съм по-глупав от "АКЦИЗА", но ти си по-глупав и от двама ни :)
29

ДО YoEoeGe преди 13 години
ТИ СИ ПО-ГЛУПАВ И ОТ "АКЦИЗА" !!!
28
6

YoEoeGe преди 13 години
Значи скоро да очакваме големи катаклизми на земята. Щом вече наблюдават експлозията с телескопи след известно време ще имаме гама лъчи в слънчевата система и катаклизми. Много гадно.
27

8

..::whAZZzup::.. преди 13 години
якоооо - да гледаш космическо събитие, което се е случило преди 3,8 милиарда години....
26

дядо преди 13 години
ееее ама тоя Костов не се спря бе пфууу и космоса взриви тцтцтцтц
25

Анонимен преди 13 години
Нейната гравитационна сила вероятно е разрушила звездата и струите газ продължават да излизат...mdaa-samo,ce infoto e ostarialo samo 3.8 mlrd godini.sega mozete da ste sigurni-ne puska vece gaz;))
24

Анонимен преди 13 години
Някой от руските им колеги си е запалил цигарката току пред телескопа и американчетата веднага в един глас - Голяяяяма експлозия!
23

8

до Акциза преди 13 години
Не се изказвай неподготвен е мен. Сега ще ти обясня за какво иде реч. Ние хората сме си нарекли 88 съзвездия по които да се ориентираме в небето, това са 88 области все едно. За да може като се каже завърти телескопа към съзвездието VELA(корабни платна) да знае човек на къде да го насочи. Зад това съзведие има много-много галактики, а звезди още повече. Затова статията си е правилна, а ти не я четеш с правилните очила. Дано да си разбрал и научил нещо ново.
22

бат Миро преди 13 години
Акциза, едно съзвездие не е от звезди, които са равно отдалечели от Земята, а е просто зона в небето. Едната звезда може да е на 3 св. години, другата на 10 000 светлинни години, само че правят фигура. И като е в съзвездието, не е задължително да е звезда от него - просто се намира в този район от небето. Все едно като сложиш точка в квадрат образуван от 4 точки и да кажеш, че точката не е в него, защото не съвпада с точките от ръбовете на квадрата.
21

ДО АКЦИЗА преди 13 години
ГЛУПАВ СИ !!!
20
5

Акциза преди 13 години
Журналистчетата, най-близката звезда от Дракон е на 11.5 светлинни години.Нито са 3.8 нито са милиярди!
19